Problémový klient je pojem, se kterým přišly banky a označily jím širokou skupinu lidí. Obecně jsou to všichni žadatelé, kteří mají podle rozhodnutí banky nízkou bonitu splácet. Před takovým člověkem banka nemilosrdně zavře dveře, neposkytne mu půjčku, kreditní kartu ani kontokorent. Je to váš případ? Potřebujete rychle peníze? Řešení je hned několik, stačí se zachovat chytře.
Kdo je problémový klient?
Banka posuzuje tzv. bonitu, což je schopnost splácet. Většinou chce znát měsíční příjem i jeho původ (podnikání, zaměstnání na dobu určitou či neurčitou, důchod apod.), zajímá se také o paušální měsíční výdaje. Detailně zjišťuje, jestli klient nebude mít problém peníze pravidelně splácet. Banka také nahlíží do registru dlužníků. Jestli zde jméno žadatele objeví, nemá na zisk některého z produktů šanci. Do skupiny problémových klientů patří osoby s nižším příjmem, senioři, matky na mateřské a třeba i začínající podnikatelé.
Rada: Je vaše jméno v registru a chcete požádat o vymazání? Udělejte to co nejdříve, protože doba výmazu z registrů může být až 3 roky.
Vstřícnost u nebankovní společnosti
Aby si mohli půjčit i problémoví klienti, vznikly nebankovní půjčky. Od klasických se odlišují tím, že se musí splatit v jedné splátce a mají kratší dobu splatnosti. Protože se jedná o úvěry na menší částky, nebankovní společnost nepodrobuje klienty zdlouhavému prověřování. Peníze rychle nabízí výhodná půjčka bez kontroly registrů a půjčka bez dokládání výše příjmů. Oba typy jsou vhodné pro osoby, před kterými banka zavřela dveře, vyřizují se online a jsou schváleny do několika minut od podání žádosti.
Přemýšlet se vyplatí!
Lidé nejčastěji využívají nebankovní půjčku jako zdroj peněz před výplatou, stále častěji si půjčují také na výhodné nákupy (např. nových elektrospotřebičů, dovolené apod.). Vždy se musí jednat o uvážené rozhodnutí. Půjčujte si jen ve chvíli, když si jste jistí, že pro vás nebude problém peníze vrátit.